Marketinqdə 4 P nədir?
Marketinqin dörd P-si mal və ya xidmətin marketinqində iştirak edən əsas amillərdir. Bunlar məhsul, qiymət, yer və tanıtımdır. Çox vaxt marketinq miksi adlandırılan dörd P ümumi biznes mühitində daxili və xarici amillərlə məhdudlaşdırılır və onlar bir-biri ilə əhəmiyyətli dərəcədə qarşılıqlı əlaqədə olurlar.
4 P-ni başa düşmək
Neil Borden 1950-ci illərdə “marketing mix” ideyasını və sonralar ilk növbədə dörd P kimi tanınacaq konsepsiyaları populyarlaşdırdı. Borden Harvard Universitetində reklam professoru idi. Onun 1964-cü ildə “Marketinq Qarışığı Konsepsiyası” adlı məqaləsi şirkətlərin öz istehlakçılarını cəlb etmək üçün reklam taktikalarından istifadə edə biləcəyi yolları nümayiş etdirdi. Onilliklər keçsə də, Bordenin populyarlaşdırdığı konsepsiyalar hələ də şirkətlər tərəfindən öz mal və xidmətlərini reklam etmək üçün istifadə olunur.
İlk dəfə təqdim olunduqda, Bordenin ideyaları iş dünyasında çox təsirli idi və bir neçə il ərzində sənayenin digər əsas oyunçuları tərəfindən inkişaf etdirildi və təkmilləşdirildi. Bordenin kitabındakı anlayışları təkmilləşdirən və bu gün də istifadə olunan termin olan “4 Ps” ideyasını yaradan əslində Michigan State Universitetinin marketinq professoru E. Jerome McCarthy idi. 1960-cı ildə MakKarti ilə”4 Ps” ideyasını daha da populyarlaşdıran “Əsas Marketinq: İdarəetmə yanaşması” kitabını birgə yazdı.
Konsepsiyanın yarandığı ilk vaxt “marketing mix” şirkətlərə məhsulun geniş yayılmasına mane olan fiziki maneələri hesablamağa kömək etdi. Bu gün İnternet bizneslərə biznes və istehlakçılar arasında inteqrasiyanın daha yüksək səviyyəsinə nail olmağa və həmçinin bu maneələrin bəzilərini dəf etməyə kömək etmişdir.
Dörd P necə işləyir?
Product (Məhsul)
Məhsul bir şirkətin müştərilərə təklif etdiyi mal və ya xidmətə aiddir. İdeal olaraq məhsul mövcud istehlak tələbini ödəməlidir. Və ya bir məhsul o qədər cəlbedici ola bilər ki, istehlakçılar ona sahib olmaq lazım olduğuna inanır və bu, yeni tələbat yaradır. Müvəffəqiyyətli olmaq üçün marketoloqlar məhsulun həyat dövrünü başa düşməlidirlər və biznes rəhbərləri həyat dövrünün hər mərhələsində məhsullarla işləmək üçün bir plana sahib olmalıdırlar. Məhsulun növü həm də müəssisələrin bunun üçün nə qədər ödəniş edə biləcəyini, onu harada yerləşdirməli olduqlarını və bazarda necə təbliğ etməli olduqlarını qismən diktə edir.
Ən uğurlu məhsulların bir çoxu öz kateqoriyasında birinci olmuşdur. Məsələn, Apple ilk dəfə musiqi oxuya, internetə baxa və telefon zəngləri edə bilən sensor ekranlı smartfon yaratdı. Apple 2022-ci ilin 1-ci rübündə iPhone satışlarının ümumi həcminin 71,6 milyard dollar olduğunu bildirdi.3 2021-ci ildə Apple iki milyard iPhone satmaqda mühüm mərhələyə çatdı.
Price (Qiymət)
Qiymət istehlakçıların bir məhsul üçün ödədiyi xərcdir. Marketoloqlar qiyməti məhsulun real və qəbul edilən dəyəri ilə əlaqələndirməli, eyni zamanda tədarük xərclərini, mövsümi endirimləri və rəqiblərin qiymətlərini də nəzərə almalıdırlar. Bəzi hallarda biznes rəhbərləri məhsulu lüks kimi görünməsi üçün qiyməti qaldıra bilərlər. Alternativ olaraq, daha çox istehlakçının məhsulu sınaması üçün qiyməti aşağı sala bilərlər.
Marketoloqlar həmçinin endirimin zamanını və uyğun olub olmadığını müəyyən etməlidirlər. Endirim bəzən daha çox müştəri cəlb edə bilər, lakin o, həm də məhsulun daha yüksək qiymətə malik olduğu ilə müqayisədə daha az eksklüziv və ya daha az lüks olduğu təəssüratı yarada bilər.
Place (Yer)
Bir şirkət yerlə bağlı qərarlar qəbul edərkən, məhsulu harada satmalı olduqlarını və məhsulu bazara necə çatdıracaqlarını müəyyənləşdirməyə çalışırlar. Müəssisə rəhbərlərinin məqsədi həmişə məhsullarını almaq ehtimalı daha yüksək olan istehlakçılara çatdırmaqdır.
Bəzi hallarda, bu, müəyyən mağazalarda məhsulun yerləşdirilməsinə aid ola bilər, lakin bu həm də məhsulun müəyyən bir mağazanın ekranında yerləşdirilməsinə aiddir. Bəzi hallarda yerləşdirmə məhsula diqqəti cəlb etmək üçün televiziya şoularında, filmlərdə və ya veb səhifələrdə məhsulun daxil edilməsi aktına istinad edə bilər.
Promotion (Tanıtım)
Tanıtım reklam, ictimaiyyətlə əlaqələr və tanıtım strategiyasını əhatə edir. Bir məhsulu tanıtmağın məqsədi istehlakçılara nə üçün ehtiyac duyduqlarını və nə üçün müəyyən bir qiymət ödəməli olduqlarını aşkar etməkdir.
Marketoloqlar öz əsas auditoriyalarına çata bilmək üçün tanıtım və yerləşdirmə elementlərini birləşdirməyə meyllidirlər. Məsələn, rəqəmsal əsrdə “yer” və “tanıtım” amilləri oflayn olduğu qədər onlayndır. Xüsusilə, məhsulun şirkətin veb səhifəsində və ya sosial mediada göründüyü yer, eləcə də hansı növ axtarış funksiyaları məhsul üçün uyğun, hədəflənmiş reklamları işə salır.